closing tag is in template navbar
timefactors watches



TZ-UK Fundraiser
Page 1 of 9 123 ... LastLast
Results 1 to 50 of 419

Thread: Your favourite cover tunes.

  1. #1
    Grand Master Neil.C's Avatar
    Join Date
    Sep 2003
    Location
    SE England
    Posts
    23,841

    Your favourite cover tunes.

    I usually dislike covers as they generally show a lack of songwriting skills and are often of the dire crap that you expect from Boyzone, Westlife and their crappy ilk. :lol:

    Some covers however often go beyond the original or put the song in a different context.

    Two of my favourites are:

    "All along the watchtower", a tour de force by Jimi of an original by Dylan.

    "David Watts" which was nicely beefed up by the Jam from the equally excellent Kinks original.

    Also very impressive was Radioheads version of "nobody does it better" that I have only seen played live on MTV.

    I think the original singer was Carly Simon but Radiohead really rip it up. :D

    What are your favourite covers and reasons for liking them?
    Cheers,
    Neil.

    My Speedmaster website:

    http://www.freewebs.com/neil271052

  2. #2
    Master
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    North Wales
    Posts
    2,220

    Re: Your favourite cover tunes.

    Quote Originally Posted by Neil.C
    I usually dislike covers as they generally show a lack of songwriting skills and are often of the dire crap that you expect from Boyzone, Westlife and their crappy ilk. :lol:

    Some covers however often go beyond the original or put the song in a different context.

    Two of my favourites are:

    "All along the watchtower", a tour de force by Jimi of an original by Dylan.

    "David Watts" which was nicely beefed up by the Jam from the equally excellent Kinks original.

    Also very impressive was Radioheads version of "nobody does it better" that I have only seen played live on MTV.

    I think the original singer was Carly Simon but Radiohead really rip it up. :D

    What are your favourite covers and reasons for liking them?
    Have you heard Neil Youngs version of All Along The Watchtower? Rocks

    :)
    Alan

  3. #3
    Craftsman
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    Muenster, Germany
    Posts
    812
    I like Joe Cocker's version of "With a little help from my friends". Not so sure about the background chicks, but his own performance is definitely special.

    On the softer side, James Taylor's recording of "You've got a friend" is very nice, too.

    I think what all great covers have in common is that they approach the song from a totally different angle - as opposed to re-hashing an existing interpretation. "Re-discovering" a song is probably about as hard as writing it in the first place, hence the relative rarity of good cover versions.

    Later,
    Guntram

  4. #4
    Craftsman
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    Cheshire
    Posts
    728

    Re: Your favourite cover tunes.

    Quote Originally Posted by Neil.C
    "David Watts" which was nicely beefed up by the Jam from the equally excellent Kinks original.
    A not so excellent cover of an Kinks song is Turning Japanese by The Vapors.

    A grear cover is Johnny Cash version of Nine Inch Nails' Hurt. It is amazing that a 71 year old man, not in the best of health could produce such an powerful rendition of a song.

    Just don't get involved in a discussion on which version is the best with a NIN fan.

  5. #5
    Grand Master Neil.C's Avatar
    Join Date
    Sep 2003
    Location
    SE England
    Posts
    23,841

    Re: Your favourite cover tunes.

    Quote Originally Posted by cricketer
    Quote Originally Posted by Neil.C
    I usually dislike covers as they generally show a lack of songwriting skills and are often of the dire crap that you expect from Boyzone, Westlife and their crappy ilk. :lol:

    Some covers however often go beyond the original or put the song in a different context.

    Two of my favourites are:

    "All along the watchtower", a tour de force by Jimi of an original by Dylan.

    "David Watts" which was nicely beefed up by the Jam from the equally excellent Kinks original.

    Also very impressive was Radioheads version of "nobody does it better" that I have only seen played live on MTV.

    I think the original singer was Carly Simon but Radiohead really rip it up. :D

    What are your favourite covers and reasons for liking them?
    Have you heard Neil Youngs version of All Along The Watchtower? Rocks

    :)
    Alan
    Yeah I saw him perform it at the Bob Dylan celebration concert on Performance channel.

    Fantastic! :D

    Neil young is one of my all time faves.

    Talking of great covers his version of "Four strong winds" is brilliant.
    Cheers,
    Neil.

    My Speedmaster website:

    http://www.freewebs.com/neil271052

  6. #6
    Grand Master Neil.C's Avatar
    Join Date
    Sep 2003
    Location
    SE England
    Posts
    23,841

    Re: Your favourite cover tunes.

    Quote Originally Posted by deryckb

    A grear cover is Johnny Cash version of Nine Inch Nails' Hurt. It is amazing that a 71 year old man, not in the best of health could produce such an powerful rendition of a song.
    Yes magnificent indeed. :D
    Cheers,
    Neil.

    My Speedmaster website:

    http://www.freewebs.com/neil271052

  7. #7
    Craftsman
    Join Date
    Nov 2002
    Location
    Rotherham
    Posts
    415
    Hi Neil, All along the watchtower by Jimi as to one of the best, don't know if you remember the group called "Affinity" back in the 70s, they had a lead singer called Linda Hoyle, they did a great job of All along the watchtower .
    Joe Cockers version of "With a litle help from my friends" is one of the greats, also i like Paul Wellers version of "Wishing on a star"

    cheers Fred.

  8. #8
    Craftsman
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    Cheshire
    Posts
    728

    Re: Your favourite cover tunes.

    Hi Neil, an oldie

    Another beefed up version of a song is Chicago Transit Authority's version of the The Spencer Davis Group's classic I'm a Man. This was on their jazz rock debut, before they became the huge soft rock group Amazon

  9. #9
    Grand Master Neil.C's Avatar
    Join Date
    Sep 2003
    Location
    SE England
    Posts
    23,841
    Quote Originally Posted by fg136
    Hi Neil, All along the watchtower by Jimi as to one of the best, don't know if you remember the group called "Affinity" back in the 70s, they had a lead singer called Linda Hoyle, they did a great job of All along the watchtower .
    Joe Cockers version of "With a litle help from my friends" is one of the greats, also i like Paul Wellers version of "Wishing on a star"

    cheers Fred.
    No I think I missed out on Affinity Fred.

    Agree, Wellers version of "Wishing on a star" is excellent
    Cheers,
    Neil.

    My Speedmaster website:

    http://www.freewebs.com/neil271052

  10. #10
    Grand Master Neil.C's Avatar
    Join Date
    Sep 2003
    Location
    SE England
    Posts
    23,841

    Re: Your favourite cover tunes.

    Quote Originally Posted by deryckb
    Hi Neil, an oldie

    Another beefed up version of a song is Chicago Transit Authority's version of the The Spencer Davis Group's classic I'm a Man. This was on their jazz rock debut, before they became the huge soft rock group Amazon
    Thats another one that has eluded me. :o
    Cheers,
    Neil.

    My Speedmaster website:

    http://www.freewebs.com/neil271052

  11. #11

    Re: Your favourite cover tunes.

    Quote Originally Posted by Neil.C
    I usually dislike covers as they generally show a lack of songwriting skills and are often of the dire crap that you expect from Boyzone, Westlife and their crappy ilk. :lol:

    Some covers however often go beyond the original or put the song in a different context.

    ....

    What are your favourite covers and reasons for liking them?
    "All along the watchtower" is a favourite of mine as well, but here are a couple of other covers which I like:

    "Summer in the city" -- Eat / "Sell me a God"

    The original sounds so ... wimpy ... and this version rocks.

    "Do it again" -- Wall of Voodoo / "Happy Planet"

    A dark take on one of my favourite Beach Boys songs...

    And just for laffs,

    "Like a virgin" -- Lords of the New Church / 12" Single

    Apparently Madonna was not too happy abouth this one... Cover was tasteful as well! :twisted:

  12. #12
    Grand Master Mrcrowley's Avatar
    Join Date
    Apr 2003
    Location
    At home - But They're Coming To Take Me Away Ha Ha
    Posts
    10,119
    'Can't Help Falling In Love' - Lick The Tins.

    See if that baffles any of you.
    Paul

    GOT...TO...KILL...CAPTAIN STUPID!

  13. #13
    Grand Master Griswold's Avatar
    Join Date
    Feb 2005
    Location
    Yorkshire, England
    Posts
    16,162
    I did a charity disco many years ago in aid of the local school Parents Association based on 60s and 70s music. One guy asked me to play Hendrix's All Along The Watchtower. I thought, why would you want to try to dance to that? That's the kind of music to sit back and fall into. Absorbing, and simply superb. :D

    The other cover version that really gets there for me is River Deep Mountain High by Deep Purple. Again, music to sit back and fall into, and compellingly stunning. :D :D If you haven't heard this one then you really should treat yourself. Ike and Tina's version was good. At 10 minutes 8 secinds, Deep Purple's is brilliant. :D

    As Guntram said, "what all great covers have in common is that they approach the song from a totally different angle". :D :D :D
    Best Regards - Peter

    I hate being bipolar, its brilliant.

  14. #14
    Craftsman
    Join Date
    Nov 2002
    Location
    Rotherham
    Posts
    415
    Annie Lennox singing A Whiter Shade of Pale, was IMO a very good cover, and i love the original, Fred.

  15. #15
    Administrator swanbourne's Avatar
    Join Date
    Oct 2002
    Location
    Sheffield, England
    Posts
    46,383
    Totally agree Fred, I love it. Another one I like is the cover of Roxy's "Slave to Love" by Elan Atias and Gwen Stefani, interesting version with a reggae flavour.

    Eddie
    Whole chunks of my life come under the heading "it seemed like a good idea at the time".

  16. #16

    Re: Your favourite cover tunes.

    Quote Originally Posted by Neil.C
    Quote Originally Posted by deryckb
    Hi Neil, an oldie

    Another beefed up version of a song is Chicago Transit Authority's version of the The Spencer Davis Group's classic I'm a Man. This was on their jazz rock debut, before they became the huge soft rock group Amazon
    Thats another one that has eluded me. :o
    The first Chicago Transit Authority (double) album is a jazz rock classic, superb stuff. Don't be put off if you only know them in their later incarnation as knobend AOR specialists...

  17. #17
    Grand Master magirus's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Up North hinny
    Posts
    31,269
    Word Up by Gunn
    Whiskey In The Jar by Metallica
    Regards, MAGIRUS.

  18. #18
    Administrator swanbourne's Avatar
    Join Date
    Oct 2002
    Location
    Sheffield, England
    Posts
    46,383
    knobend AOR specialists...
    :lol: :lol: :lol:

    Eddie
    Whole chunks of my life come under the heading "it seemed like a good idea at the time".

  19. #19
    Craftsman
    Join Date
    Sep 2003
    Location
    was
    Posts
    915
    If you like it loud
    Jack White's verison of Dolly Parton's Jolene
    8)

  20. #20
    Master Jim:'s Avatar
    Join Date
    Sep 2005
    Location
    Aotearoa
    Posts
    3,227
    The Stranglers' Walk on By, white vinyl 7" free with their Black and White album.

    The best version of that song. Ever.

    Cheers,

    Jim :wink:

  21. #21
    Grand Master Neil.C's Avatar
    Join Date
    Sep 2003
    Location
    SE England
    Posts
    23,841
    Quote Originally Posted by KH2
    If you like it loud
    Jack White's verison of Dolly Parton's Jolene
    8)
    Yeah that is good Truls. :D

    We have the DVD of them playing it live at Blackpool.
    Cheers,
    Neil.

    My Speedmaster website:

    http://www.freewebs.com/neil271052

  22. #22
    Grand Master Griswold's Avatar
    Join Date
    Feb 2005
    Location
    Yorkshire, England
    Posts
    16,162
    Quote Originally Posted by KH2
    If you like it loud
    Jack White's verison of Dolly Parton's Jolene
    8)
    My monoblock power amplifiers pump out 150Watt RMS each.............. Would that be loud enough? :lol:
    Best Regards - Peter

    I hate being bipolar, its brilliant.

  23. #23
    Grand Master sundial's Avatar
    Join Date
    Jul 2003
    Location
    Cambridgeshire
    Posts
    13,352
    Vic Dickenson playing "I cover the Waterfront" ... and Jack Teagarden playing and singing the same. It is one of those tunes that lends itself to so many different interpretations and improvisations.

    Duncan
    "My friends, as I have discovered myself, there are no disasters, only opportunities. And, indeed, opportunities for fresh disasters ..." Boris Johnson After being sacked from the Tory front bench, 2004

  24. #24
    Had a few jars and just heard Joe Strummers cover of Bob Marley's Redemption Song, excellent sorrowfull tune, sound lyrics, the genius of both guys astounds me. F*ck me I almost started blabbing
    Ritchie

  25. #25
    Grand Master Neil.C's Avatar
    Join Date
    Sep 2003
    Location
    SE England
    Posts
    23,841
    Quote Originally Posted by Richie
    Had a few jars and just heard Joe Strummers cover of Bob Marley's Redemption Song, excellent sorrowfull tune, sound lyrics, the genius of both guys astounds me. F*ck me I almost started blabbing
    Ritchie
    Joe and Bob RIP. :cry:

    Joe and Jonesy were the two of the greatest songwriters who ever lived IMO.

    The depth and profundity of the lyrics and the brilliant music is still supreme.

    You can't often make out the lyrics but the true believers know what he is on about. 8)

    As you know The Clash were drawn to reggae stylings like Junior Murvins "police and thieves" and their work with Mikey Dread.
    Cheers,
    Neil.

    My Speedmaster website:

    http://www.freewebs.com/neil271052

  26. #26
    Grand Master
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    Camerons face before air brush
    Posts
    10,300
    Shit.................and I thought you were a Teddy Boy :twisted:
    I wont be filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, I am not a number, I am a free man, my life is my own!!!
    Be seeing you
    Toodle pip
    Griff.

  27. #27
    All the cover versions on Frank Zappa's "Best Band you never Heard", especially "Ring of Fire" - funny, and the excellent "Stairway to Heaven"

  28. #28
    Grand Master Neil.C's Avatar
    Join Date
    Sep 2003
    Location
    SE England
    Posts
    23,841
    Quote Originally Posted by Griff
    Shit.................and I thought you were a Teddy Boy :twisted:
    Quite a few years later on than that, I was actually a mod and into Ska and Blue Beat and mod bands like the Who and Small Faces.
    Cheers,
    Neil.

    My Speedmaster website:

    http://www.freewebs.com/neil271052

  29. #29
    Grand Master
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    Camerons face before air brush
    Posts
    10,300
    You're pulling our pissers!!
    Next you'll be telling us you had a Lambretta!!! :lol:
    I wont be filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, I am not a number, I am a free man, my life is my own!!!
    Be seeing you
    Toodle pip
    Griff.

  30. #30
    Grand Master Neil.C's Avatar
    Join Date
    Sep 2003
    Location
    SE England
    Posts
    23,841
    Quote Originally Posted by Griff
    You're pulling our pissers!!
    Next you'll be telling us you had a Lambretta!!! :lol:
    Three actually, 2 Li 150's and a GT200. :D
    Cheers,
    Neil.

    My Speedmaster website:

    http://www.freewebs.com/neil271052

  31. #31
    Grand Master
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    Camerons face before air brush
    Posts
    10,300
    THREE!!!.............Gawd that's serious man, serious.!!! It used to be very entertaining watching Rockers tear into a fleet of Lambretta Mods and horse whip 'em off their seats with motor bike chains.
    Saw one or two cafe's wrecked in them good old days. There was something quite melodic about the sound of all that white crockery being smashed up in just a minute or two.
    Just not the same anymore with all this OTT stuff with guns and knives :shock: :twisted: :lol:
    I wont be filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, I am not a number, I am a free man, my life is my own!!!
    Be seeing you
    Toodle pip
    Griff.

  32. #32
    Journeyman
    Join Date
    Dec 2003
    Location
    Sheffield.
    Posts
    147
    Scott Walker Sings Jacques Brel - A classic if you're miserable and slightly weird :( .

  33. #33
    Grand Master Neil.C's Avatar
    Join Date
    Sep 2003
    Location
    SE England
    Posts
    23,841
    Quote Originally Posted by raketakat
    Scott Walker Sings Jacques Brel - A classic if you're miserable and slightly weird :( .
    Great stuff.

    Jackie and Matilda. :D
    Cheers,
    Neil.

    My Speedmaster website:

    http://www.freewebs.com/neil271052

  34. #34
    Grand Master Neil.C's Avatar
    Join Date
    Sep 2003
    Location
    SE England
    Posts
    23,841
    Quote Originally Posted by Griff
    Saw one or two cafe's wrecked in them good old days. There was something quite melodic about the sound of all that white crockery being smashed up in just a minute or two.
    Just not the same anymore with all this OTT stuff with guns and knives :shock: :twisted: :lol:
    Stop it Griff, I'm getting misty eyed. :wink: :lol:

    Still, we have to move with the times so we have to have guns and knives now. 8)
    Cheers,
    Neil.

    My Speedmaster website:

    http://www.freewebs.com/neil271052

  35. #35
    Grand Master
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    Camerons face before air brush
    Posts
    10,300
    All Mod cons!!!


    I wont be filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, I am not a number, I am a free man, my life is my own!!!
    Be seeing you
    Toodle pip
    Griff.

  36. #36
    Grand Master Neil.C's Avatar
    Join Date
    Sep 2003
    Location
    SE England
    Posts
    23,841
    Who are those old codgers?


    Not a proper mod between them. :lol:


    Quadrophenia had the real look.



    Suit, parka, desert boots.

    "Sort" in knee length dress and leather coat.
    Cheers,
    Neil.

    My Speedmaster website:

    http://www.freewebs.com/neil271052

  37. #37
    I had 5 Lambrettas, 4 at one time! You can work out how many mirrors that was yourselves :)

    Cover versions; how about Santana - Black Magic Woman (Peter Green and Fleetwood Mac, I believe) Pretty good :)

  38. #38
    Journeyman
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    The Magic Kingdom
    Posts
    185
    How about; Voodoo Child by Angelique Kidjo,
    especially the live version with Buddy Guy.
    Regards, Jon.

  39. #39
    Master Jim:'s Avatar
    Join Date
    Sep 2005
    Location
    Aotearoa
    Posts
    3,227
    Love Don't Live Here Anymore, by Madonna.

    Tony Thompson on drums as well. 8)

    Jim

  40. #40
    Craftsman
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Oklahoma City, Oklahoma, USA
    Posts
    438
    Get Out of Denver covered by Eddie and the Hot Rods
    Silver Wings covered by Marshall Crenshaw
    I'm Shakin' The Blaster
    Dust My Broom Elmore James
    Paranoid The Incredible Shrinking Dickies

  41. #41
    Master
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    b.1789 Tardis-esque to the Present...
    Posts
    6,216
    How 'bout:

    'Fought The Law' by The Clash, originally by The Crickets (w/o Holly) 1961.

    Also a fan of Clapton's 'I Shot the Sherriff' done only a year after the originating artist, Bob Marley (1973).

    Both of a theme, though not intentionally so-just, moreover, great songs.

    As a final act of 'rock', perhaps contrevertially(!):'Knockin' On Heavens Door' Bob Dylan (1973) by Guns N Roses (1991).

    I thought this was a particulalrly bold, effusive, yet balanced, well-done cover, and was a little surprised at how evocative it was, withoug being to kitch.

    Best Wishes,

    Pottinger+ :)

    P.S. As a more peaceable end, try Kenneth McKellar's The Skye Boat Song-his version of an all time classic-wonderful and tuly serene!

  42. #42
    Master inspector gadget's Avatar
    Join Date
    Oct 2005
    Location
    Lincolnshire
    Posts
    2,020
    One that really brings home my yooofff!!

    and despite people only getting to hear them nowadays at weddings and Christmas doo's this is them when they knew how to cook.. pre Don Powells accident..

    http://music.allofmp3.com/m3u.shtml?...album=3&song=7

  43. #43
    Administrator swanbourne's Avatar
    Join Date
    Oct 2002
    Location
    Sheffield, England
    Posts
    46,383
    Another one I'd forgotten about until I heard it on the radio yesterday, "Baby I Love You" by The Ramones.

    Eddie
    Whole chunks of my life come under the heading "it seemed like a good idea at the time".

  44. #44
    Grand Master Neil.C's Avatar
    Join Date
    Sep 2003
    Location
    SE England
    Posts
    23,841
    Quote Originally Posted by swanbourne
    Another one I'd forgotten about until I heard it on the radio yesterday, "Baby I Love You" by The Ramones.

    Eddie
    They also did a great version of the oldie "needles and pins" as well. :)

    Although of course anything by the Ramones is top stuff. :D



    "Hi ho lets go." 8)
    Cheers,
    Neil.

    My Speedmaster website:

    http://www.freewebs.com/neil271052

  45. #45
    Master
    Join Date
    May 2005
    Location
    SF Bay Area
    Posts
    1,740
    Manfred Mann's rendition of Bruce Springsteen's "Blinded by the Light". Original was much too "folksie" for me (and out of tune - can't stand that). And I understand "Do Wah Diddy" is also a cover, but I don't know by whom.

    Smash Mouth's (a local band) cover of The Monkee's "I'm a Believer" was a fresh ska-ish interpretation, and yet still true to the original.

  46. #46
    Journeyman
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    The Magic Kingdom
    Posts
    185
    Wasn't " I'm a believer" written by Neil Diamond?
    Regards, Jon.

  47. #47
    Grand Master Neil.C's Avatar
    Join Date
    Sep 2003
    Location
    SE England
    Posts
    23,841
    Quote Originally Posted by Eccles
    Wasn't " I'm a believer" written by Neil Diamond?
    Regards, Jon.
    T'was indeed.

    I don't think the Monkees wrote anything did they? :lol:
    Cheers,
    Neil.

    My Speedmaster website:

    http://www.freewebs.com/neil271052

  48. #48
    Master
    Join Date
    May 2005
    Location
    SF Bay Area
    Posts
    1,740
    Quote Originally Posted by Eccles
    Wasn't " I'm a believer" written by Neil Diamond?
    Regards, Jon.
    Right. I'd forgotten that. If I remember correctly, they actually wrote one of two on one of their last albums.

    I remembered another cover "Killing Me Softly with his Song", originally sung by Lori Lieberman, but then covered by Roberta Flack a couple of years later. And did someone mention Gene Kelley's "Singing in the Rain"?

  49. #49
    Master Spencer Lee's Avatar
    Join Date
    Apr 2009
    Location
    The Dog House!
    Posts
    4,503

    Re: Your favourite cover tunes.

    Generally, i too am not a fan of cover versions but there are some diamonds in the rough.

    'I Will Survive' by Cake is a belter. Widely considered a 'Wimmin's Anthem', they succeed in turning it around and making it sound like a funky follow up to 'Woman' by The Anti-Knowhere League.

    When i was playing in Punk bands ('Pogo Daze' in Bury St Edmunds or 'Wizards Sleeve' in the Falkland Islands) we used to ask if there were any Beatles fans in the audience. After getting quite a few 'YYYEEEEEEEAAAAHHHHH's' we would answer 'Your going to hate this then' before launching into The Damned's verion of 'Help'. If you haven't heard it, it was the B-side to 'New Rose' and featured on the album 'Skip Off School......'. To give you an idea of the energy, it is the entire song played in 1minute 10 seconds! :shock:

  50. #50
    Master Optimum's Avatar
    Join Date
    Sep 2010
    Location
    Fascination Street
    Posts
    5,002

    Re: Your favourite cover tunes.

    As mentioned above, Jackie by Scott Walker is a corker.

    Another favourite of mine is Just Like Heaven by Dinosaur Jnr - just gives the original the extra edge.

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •